Geschreven door: Stichting DierenLot
Stel je voor: het regent hard en de wind waait dwars door je huis. Dat is helaas de dagelijkse realiteit voor de konijnen in de buitenopvang van Louterbloemen. Hun huidige konijnenflat is oud, lekt en de deurtjes sluiten niet goed meer. De vrijwilligers hebben geprobeerd dit op te lossen met zeilen en doeken, maar daardoor zitten de konijnen in het donker zonder uitzicht. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn!
Door de coronacrisis was er geen geld meer om de opvang af te maken, maar ze hebben de ruimte nu harder dan ooit nodig omdat er steeds meer konijnen worden gedumpt. Louterbloemen wil een moderne quarantaine bouwen met wanden van plexiglas. Zo zitten de dieren droog bij storm, maar kunnen de deuren lekker open als het warm is. Dankzij de steun van DierenLot en acties van lokale scholen en supermarkten kunnen ze deze droom eindelijk waarmaken. Zie hieronder het eindresultaat.